ایستگاه پرستاری

آموزشی و اطلاع رسانی

ایستگاه پرستاری

آموزشی و اطلاع رسانی

کاهش موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزای A طی هفته گذشته

 کاهش موارد ابتلا به آنفلوآنزای طی هفتهA گذشته

طی هفته گذشته تعداد 466 مورد جدید ابتلاءبه بیماری آنفلوانزای A گزارش شده است که در مجموع شمار مبتلایان به این بیماری به 3128 نفر در کشور می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموش پزشکی طی هفته گذشته در مجموع 42 نفر نیز براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای A فوت کرده‌اند.

اکثر فوت‌شدگان بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی داشته‌اند و موارد فوت مربوط به شهرستانهای مختلف کشور بوده است.

گفتنی است تعداد موارد جدید ابتلاء به بیماری آنفلوانزای A نسبت به هفته قبل 43 مورد کاهش داشته است. در هفته گذشته تعداد موارد ابتلاء به این بیماری 509 مورد و طی این هفته 466 مورد گزارش شده است.

شایان ذکر است درخصوص مقایسه آمار فوت‌ کشورمان با کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی، با توجه به سیستم ثبت دقیق و شفاف موارد شدید ابتلاء به بیماری و همچنین آمار مرگ و میر و اعلام مرتب هفتگی آن در کشور می‌توان گفت: آمار فوت کشورمان با در نظر گرفتن جمعیت 70 میلیون نفری از بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی که دارای جمعیت کمتری نسبت به کشورمان هستند، به نسبت پایین‌تر است. ضمن این که در بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سیستم گزارش و ثبت دقیقی از مرگ و میر وجود نداشته و آمار واقعی از تعداد مبتلایان و تعداد موارد مرگ اعلام نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد